Szabó Gábor, a Jobbik pártigazgatója és Apáti István, a Jobbik szóvivője keddi közleményükben azt írták: a Fidesz és annak vezetői “megijedtek” a Jobbik óriásplakát-kampányának szókimondó igazságtartalmától, ezért “a légből kapott hazugságaikkal, rettegésükben tele hazudják az étert, és az összes frekvenciát” a Jobbik plakátkampányának számait illetően.
Az ellenzéki párt a közvélemény pontos tájékoztatása érdekében a www.jobbik.hu oldalon összegyűjtötte, nyilvánossá tette és a jövőben friss adatokkal folyamatosan naprakészen tartja, hogy a Jobbik meghatározott típusú közterületi felületekre központilag hány hirdetést helyeztetett ki.
Közölték: a jelenleg futó júniusi plakátkampány pontos és végleges számai a hónap közepén állnak majd rendelkezésre, mivel az üresen maradt, a bérbeadó által nem értékesített felületeket bérelték ki.
A Jobbik pártigazgatója és szóvivője a közleményben részletesen leírja, hogy áprilisban, májusban és júniusban hány óriásplakát-helyet, City light hirdetést és hirdetőoszlopot béreltek ki, és arcátlan hazugságnak nevezik, hogy a Fidesz szerint ez a kampány 2,5 milliárd forintba került volna.
A Jobbik szerint mind a 2010-es, mind a 2014-es országgyűlési választási kampányban a Fidesz minden hónapban ennél 2,5-szer több plakáthelyen hirdetett, így ugyanezen számítás szerint a kormánypártnak csak a plakátokra fordított kampányköltsége 6,25 milliárd forint lett volna. Ez viszont azt jelentené, hogy mind 2010-ben, mind 2014-ben sokszorosan átlépték a választási kampányra költhető törvényben rögzített költségkeretet, és ily módon csalással nyertek volna mindkét választáson – jegyzik meg.
(MTI)