A tervezet a költségvetés csillapíthatatlan pénzéhségét mutatja és teljesen értelmetlen, hiszen a vidéki településeken élők jövedelmi viszonyai miatt itt jóval árérzékenyebbek az autósok – hangsúlyozta Csikai József, a Herpergel Róbert képviselőtársával közösen tartott mai sajtótájékoztatón. A jobbikosok szerint az elkerülő út fizetőssé tétele azt vonja majd maga után, hogy az autós forgalom visszaterelődik a városon belülre, ami komoly kellemetlenségekkel jár majd.

DSC_3562

Herpergel Róbert azt közölte: eltelt négy év, és a kétharmados kormány olyannyira képtelen volt rendbe tenni a gazdaságot, hogy szinte hetente hergeli az embereket újabbnál újabb adókkal. Hozzáfűzte: a magyar gazdasági modell kapcsán Orbán Viktor nemrég megjegyezte, hogy „a kételkedőknek nincs igazuk”, márpedig az útdíjak kapcsán mégis van oka mindenkinek kételkedni. A jobbikos képviselő szerint az újabb megszorítást már nem lehet az előző garnitúra hibás politikájával magyarázni, ezért kizárólag a kormány hibáztatható. Majd ezzel zárta: elfogadhatatlan, hogy nagyobb távolságok megtétele gépjárművel lassan átcsúszik az úri kedvtelés kategóriájába.

Csikai József okleveles közlekedésmérnök úgy fogalmazott: a magyar kormány az elmúlt időszakban sorra hoz olyan intézkedéseket, és sorra dob be a köztudatba olyan terveket, amelyek a Jobbik számára teljes mértékben érthetetlenek és felháborítóak. A városatya a jelenlegi intézkedést így jellemezte: elhibázott, elhamarkodott, elfogadhatatlan. Hozzátette: ismereteink szerint semmilyen társadalmi egyeztetés nem történt, nem készítettek előzetes hatástanulmányt, a Fidesz az internetadóhoz hasonlóan ötletszerűen próbálja megadóztatni az embereket.

A kormány illetve az állam hosszú évek óta pénzszerzési forrásnak tekinti az autós társadalmat – jelentette ki a képviselő, majd fölsorolta az ágazatra eddig kirótt terheket: a teljesség igénye nélkül megemlíthetjük az üzemanyag árába foglalt adót, a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra illetve járműszerelvényekre kivetett útdíjat, az önkormányzatok által kivetett gépjárműadót, a parkolási díjakat, a pénzbehajtás-szerű bírságolásokat a rendőrség és közterület felügyelet részéről egyaránt, valamint a menetíró készülékek használatára kötelezettek költségeit.

Majd a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályának  egy héttel ezelőtti sajtóközleményét vette górcső alá: látható, hogy további negatív változások lesznek még. Majd magyarázta: a legfeljebb 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű gépjárművek D1 díjkategóriáját a jövő évtől  kétfelé osztják, a maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát, ám az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a kishaszon-gépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át. Az utóbbi körbe tartozó járművek számára a heti és a havi e-matricák ára a kétszeresére nő. A teherautók számára kötelező e-útdíj rendszerben 5 %-kal magasabb díjakat kell fizetni 2015 januárjától, holott az infláció mértéke 2,5%-on áll.

Így folytatta: ezek után találja szemben magát a Debrecent elkerülni szándékozó utazóközönség egy újabb fizetnivaló tétellel. A tervezet a költségvetés csillapíthatatlan pénzéhségét mutatja és teljesen értelmetlen, hiszen a vidéki településeken élők jövedelmi viszonyai miatt itt jóval árérzékenyebbek az autósok. Csikai József szerint ez a tervezet oda fog vezetni, hogy  az autós forgalom vissza fog terelődni a városon belülre, ami komoly kellemetlenségekkel jár majd.

szebbjovo.hu