A Csigekert és Szabó Lőrinc utcák Debrecen legszebb, legápoltabb utcái közé tartoznak. Jó érzés végighajtani rajtuk, az ember pár pillanatra úgy érezheti, hogy nem is Közép-Európa keleti, inkább nyugati felén autózik. Ebbe az idillbe most a közel lévő Dorottya utca mellett egy, a DKV-val kapcsolatos beruházás is kicsit belerondított.

Azzal még semmi baj nincs alapvetően, hogy az egyre sűrűbben lakott területre, a vasút volt nyomvonalán a tömegközlekedés behatol. Remélhetőleg a Szabó Lőrinc utcán a tömegközlekedés megjelenése végre az oda nem való tankcsapda méretű fekvőrendőrök eltűnését is hozza majd, vagy legalábbis élhető méretűre csökkentését. Első blikkre ugyanis a buszok sanszosan fel fognak akadni a jelenlegieken.

Ennek a bejegyzésnek az apropóját azonban a “kiépítésre” került buszmegállók adják, melyek gyakorlatilag betonlapok ledobálását és homokkal történő megtámasztását jelentik. Igénytelen, teljesen ideiglenesnek ható kiépítésnek tűnik, ez nem illik az egyébként teljesen kulturáltan karbantartott városrészhez. A képek a Csigekert utcáról magukért beszélnek, különösen a második:

 

 
Nagyon érdekes, hogy miközben eredetileg a Szabó Lőrincen is ugyanilyen kiépítést valósítottak meg pár napja, ma már itt kicsit igényesebben kialakított megállókkal lehetett találkozni. Azért a második képen itt is jól látszik, hogy szabályos megközelítésre leginkább a sáron keresztül van mód:

 

 
Azt, hogy a lehelyezett lapok és a padka között több centi szintkülönbség van, szerintem csak az olyan kötekedők, mint én veszik észre.

A Csigekert utcaival megegyező kivitelezést követett el a város a Nagyerdei körút és Kardos utca sarkán is. Erről a kereszteződésről már egy blogbejegyzés született, akkor többek közt a gyalogátkelőt hiányoltam a másik oldalon igényesen kiépített megállóval kapcsolatban. Nézzük meg a különbséget 3 fotón keresztül, ebből az első mutatja a Divinus oldalán lévőt:

 

 

 
Csak annyit kívánok, hogy ez a kiépítési minőség tényleg csak ideiglenes maradjon.

Forrás: Debrecen autós szemmel blog