Nem tehetünk arról, hogy dicséretek helyett panaszok érkeznek hozzánk. Nyilván, ha valami jól működik, azt általában nem kommentálják az emberek; ha viszont rosszul, akkor keresnek egy helyet, ahol leírhatják a sirámaikat – írja a DKV-figyelő blog szerkesztője. Legújabb blogposztjukban 16 pontban összegzik, melyek lennének azok a változtatások, amik szerintük, illetve olvasóik szerint szükségesek lennének a debreceni tömegközlekedés jobbá tétele érdekében.

Évekkel ezelőtt indult el a BKV-figyelő blog, mára a fővárosi cég (kénytelen-kelletlen) együttműködik a szerzőjével, és reagál az ott megjelenő írásokra. Mi a DKV kommunikációs igazgatójától kapott lerázó válaszon kívül eddig semmilyen hivatalos tájékoztatást, állásfoglalást, reakciót nem kaptunk. Számos építő jellegű kritikát fogalmaztunk már meg, legutóbb pedig némi felháborodást is a legújabb változások okán. Mivel minket, szerzőket és néhány kommentelőt leszámítva más nem foglalkozott az üggyel, összeírtam néhány pontban, melyek azok a változtatások, amelyeket a DKV-tól várnánk. (Hozzászólásával mindenki kiegészítheti a listát!)

A legfontosabbak

– Menetrendek és járatok felülvizsgálata, alkalmazkodás az utasok tényleges számához és igényeihez
– A forgalmas vonalakon a csúcsidei menetrend és a csuklós/szóló buszok arányának felülvizsgálata
– Tanszünetes menetrend felülvizsgálata (tanszünet != munkaszüneti nap/ünnepnap)
– 28-as buszjárat visszaállítása vagy hasonló, átszállás nélküli összeköttetés a Doberdó utca és a Dobozi lakótelep között
– Utaspanaszok kivizsgálása, különös tekintettel a járművezetők és ellenőrök magatartásával valamint a sofőrök vezetéstechnikájával kapcsolatosakra

Átlagos fontosságúak

– Az elsőajtós rendszer megszüntetése vagy egységes járművezetői gyakorlat kialakítása az ajtónyitásra és a külső ajtónyitó gombok engedélyezésére vonatkozóan
– Működő kijelzők, monitorok, külső és belső hangos utastájékoztató rendszerek
– Működő hűtő-fűtő berendezések és azok megfelelő használata
– Valódi (GPS alapján számított) érkezési idők kijelzése a megállók oszlopain
– Havi és félhavi helyett 30 ill. 15 napos bérletek
– Jobb kommunikáció a médiával, blogokkal és szakmai szervezetekkel (pl. Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület)

Alacsonyabb prioritásúak

– Normalizált járatjelölési rendszer (kevesebb aljárat, áttekinthetőbb, megjegyezhetőbb számozás)
– Internetes és mobiltelefonos jegyvásárlás
– Internetes és mobiltelefonos járat-nyomonkövetés (mint a Hajdú Volán helyközi járatain)
– Az egyetemi campusokat (Böszörményi út, Egyetem tér, Kassai út, Ótemető utca) összekötő gyorsjárat
– Belső utastájékoztatók feltöltése tartalommal (mint a kezdetekkor, pl. térkép és hírek)

Forrás: DKV-figyelő