Már most arra biztatjuk Papp László polgármester urat, hogy keresse az eddigi díjmentesség visszaállításának lehetőségeit, melyhez támogatásunkról biztosítjuk, és valamennyi ellenzéki pártot, szervezetet is erre kérünk – közölte Csikai József közlekedésmérnök, debreceni önkormányzati képviselő a Jobbik megyei önkormányzati frakciójának vezetőjével, Demeter Pállal közösen tartott mai sajtótájékoztatón. A nemzeti ellenzék előterjesztést is benyújt a témában a megyei közgyűlésnek, hogy egységesen föllépve, közösen kérjék a debreceni elkerülő díjmentességét.

Csikai József emlékeztetett egy korábbi sajtótájékoztatójukra, amely során az új megyei matricával és annak várható hatásaival foglalkoztak: – Már decemberben jeleztük, hogy szerintünk a kormány ötlete elhibázott és elhamarkodott, amit az országosan tapasztalt felháborodás, elégedetlenség, az új rendszerrel kapcsolatos kérdések és módosítások sora is igazolt. Majd ismét fölhívta a figyelmet: – Mivel a vidéki településeken élők jövedelmi viszonyai jóval kedvezőtlenebbek, mint például Budapesten vagy annak agglomerációjában élők jövedelmi viszonyai, így itt jóval árérzékenyebbek az autósok, ami azt jelenti, hogy visszaterelik az autós forgalmat a városon belülre.

A képviselő szerint „a megyematrica egy jól kommunikálható, de főleg figyelemelterelő gumicsont, amivel az autós majd bíbelődik, és azzal van elfoglalva, hogy melyik megyehatár melyik csomópontja után milyen meglepetés várja majd postai úton”. Rámutatott: aki jellemzően sokat járt autópályán, az megveszi, mint ahogy eddig is megvette az országos havi vagy éves matricát, aki pedig jellemzően nem járt autópályán, annak pedig adódik a dilemma, hogy eddig fel nem merült többletköltsége lesz, vagy bejön Debrecenbe városnézésre.

Ha minden így marad, akkor Debrecen pórul jár – húzta alá Csikai József, majd így folytatta: hiába vágták ketté az erdőt és építették meg a 354-es számú elkerülőt, a 4-es főút forgalmának egy része vissza fog jönni a városba, oda, ahonnan egyszer már eltűnt. Hogy mekkora forgalomról és hány gépjárműről van szó, azt a döntéshozók sem tudják, hiszen sem az útdíj kiterjesztésének bejelentése előtt, sem azóta nem készült hatástanulmány a várható változásokról.

A képviselő kitért rá: Papp László polgármester és Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár úr a témában tett legutóbbi nyilatkozatai, mely szerint abban az esetben visszatérnek a kormánnyal folytatott egyeztetésekre, ha jelentős feszültségek és forgalomnövekedés lesz tapasztalható, nem minősülnek valóban felelős és valóban megalapozott illetve átgondolt koncepciónak. Végül így zárta: már most arra biztatjuk polgármester urat, hogy keresse az eddigi díjmentesség visszaállításának lehetőségeit, melyhez támogatásunkról biztosítjuk, és valamennyi ellenzéki pártot, szervezetet is erre kérünk, hiszen ez egy olyan kérdéskör, melyben valóban megvalósulhat a teljes összefogás.

Csikai József és Demeter Pál

Csikai József és Demeter Pál

 

Demeter Pál azt közölte: a megye északi részéről a megyeszékhelyre tartóknak valóban olcsóbb lett az újonnan bevezetett megoldás, ám azokkal a dél felől érkező autósokkal szemben, akik nem kívánnak továbbhaladni Budapest irányába, teljesen igazságtalan ez a döntés. Majd kiemelte: jól jellemzi a kormányzati arroganciát, hogy mindössze egy 2,5 km-es szakaszról van szó, mégsem hajlandók jó belátásra térni.

– Papp László polgármester úr lobbitevékenységét támogatjuk, hiszen a megye lakosságának érdeke ezt kívánja meg, mégpedig úgy, hogy a mai napon a megyei közgyűlésben benyújtunk egy előterjesztést, melyben arra kérjük a kormányzatot, hogy ezen a 2,5 km-es szakaszon állítsa vissza a díjmentességet – hívta fel a figyelmet a jobbikos frakcióvezető. Hozzátette: reményeik szerint a pénteki közgyűlés ezt el is fogadja. Végül arra kérte a megyei közgyűlés valamennyi képviselőjét, hogy ezért az ügyért egységesen álljon ki, így tolmácsolva a megye lakosságának kérését a döntéshozók irányába.

szebbjovo.hu