Lakossági megkeresés és segítségkérés történt az elviselhetetlenség határára nőtt gépkocsiforgalom miatt – jelentette ki Csikai József közlekedésmérnök, önkormányzati képviselő a Rakovszky Dániel utcán tartott mai sajtótájékoztatóján, ahol a közelben élő debreceniek is beszámoltak panaszaikról. Kiderült: csak délelőtt 10 és 11 óra között mintegy 270 nehézgépjármű zakatol át a város egyik legproblémásabb útszakaszán.

DSC_4549
A képviselő elöljáróban közölte: a józsaiak és a Böszörményi úton lakók számára megnyugvást jelentő, örvendetes hír volt a múlt hónapban a 20 tonna feletti gépjárművek kitiltása. Majd az eset körülményeire emlékeztetett: a Fidesz debreceni frakcióvezetője, Balázs Ákos márciusban azzal érvelt, hogy a 35-ös főúton megnövekedett kamionforgalom jelentősen növelte a balesetveszélyes helyzeteket, a légszennyezettséget és a zajszennyezettséget, ezért a város azzal a kéréssel fordult a minisztériumhoz, hogy tiltsák ki a kamionforgalmat erről az útszakaszról.

A következményeket is vázolta: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium válasza megérkezett, május 13-tól a Hajdúböszörmény és Debrecen-Józsa közötti szakaszról kitiltották a nehéz tehergépjárműveket.

Majd a 4-es számú főút városon belüli szakaszáról beszélt: külföldi és magyar rendszámú nyerges szerelvények és egyéb 20 tonna feletti nehéz tehergépkocsik sokasága, menetrend szerinti buszok, trolik egyaránt érintik a Rakovszky Dániel utcát, elviselhetetlenné téve a zaj- és porterhelést, a környezetszennyezést. A házak falai remegnek, repedeznek, a környék élhetetlen.

Hangsúlyozta továbbá: pontosan ugyanazok a gondok itt is, mint Józsán, illetve a 35-ös úton voltak, ezért itt most, a lakosokkal együtt erre a problémára szeretném felhívni a városvezetés és a döntéshozók figyelmét, hiszen azok a lakosok is megérdemlik a nyugalmat, akik Debrecen ezen részén élnek.

Csikai József kitért rá: – Ágoston Tibor és Kőszeghy Csanád Ábel jobbikos képviselőtársaim tavaly márciusban már tartottak egy figyelemfelhívó sajtótájékoztatót ugyanitt, ugyanennek a problémának kapcsán, jómagam pedig decemberben és januárban is rámutattam a 2015. évi költségvetési törvény kapcsán hozott minisztériumi döntés negatív következményeire.

Hozzátette: már akkor jelezte a Jobbik, hogy a kormány új ötlete elhibázott és elhamarkodott, és hiába építették meg a 354-es számú elkerülőt, a 4-es főút forgalmának egy része vissza fog jönni a városba, oda, ahonnan egyszer már eltűnt.

Elmondta még: a főút egy részének felújítása valóban megtörtént, de ez nem hozott megoldást az itt lakóknak, a járdák állapota sem változott, ezért ismételten emlékeztetni szeretne Papp László polgármester és Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár témában tett nyilatkozataira, melyek szerint abban az esetben visszatérnek a kormánnyal folytatott egyeztetésekre, ha jelentős feszültségek és forgalomnövekedés lesz tapasztalható.

A jobbikos képviselő szerint elérkezett ez a pillanat, ezért kijelentette: felkérjük Papp László polgármester urat, hogy megoldást elősegítő egyeztetési folyamatot kezdeményezzen a szaktárcával ebben az ügyben is.

Végül ezzel zárta: nyilvánvaló, hogy egyeztetések sora szükséges egy ilyen horderejű probléma megoldásához, de mindenképpen megoldást kell találni, és legalább a Budapest – Záhony illetve Záhony – Budapest, azaz a klasszikus 4-es átmenő forgalmát ki kell tiltani a városból a szeptemberi iskolakezdésre.

 szebbjovo.hu