Hajdu Gábor, az Igazi csíki sört gyártó Lixid Project Kft. jogi képviselője az MTI-nek csütörtökön elmondta, egy Kovászna megyei feljelentés alapján vizsgálta meg reklámjaikat a Fogyasztóvédelmi Hivatal Hargita megyei központja. Megjegyezte, a kifogásokat elsősorban a Noé bárkája nyereményjátékukkal kapcsolatban fogalmazták meg, de a cég egyéb reklámanyagait is vizsgálták. A február 15. és augusztus 31-e között zajló játék lényege, hogy az Igazi csíki sör fogyasztói háziállatot: galambot, nyulat, sertést vagy lovat nyerhetnek. A nyereményről a kupak felirata tájékoztatja őket.
“Azt kifogásolták, hogy a cég csak magyar nyelven reklámoz” – magyarázta Hajdu Gábor.
Az MTI-hez eljuttatott jegyzőkönyv szerint a hivatal 5000 lej (350 ezer forint) bírságot rótt ki a sörgyártóra, és felfüggesztette a cég reklámozási tevékenységét a törvényesség helyreállításáig. A jegyzőkönyv kiállítói megállapították, hogy a sörgyártó kizárólag magyar nyelven folytat reklámtevékenységet, és sérti a fogyasztók érdekeit azzal, hogy nem nyújt számukra korrekt, teljes és egyértelmű tájékoztatást.
Hajdu Gábor elmondta, mindenképpen a jegyzőkönyv érvénytelenítését kérik a bíróságon. “A 21. századi szabadpiaci körülmények között egy cégnek meg kell tudnia választani, hogy milyen célközönsége van, mi a víziója, és hogyan mutatja be a termékét. Mi magyar arculatot adtunk a termékünknek, de a törvény által előírt információkat a címkén román nyelven is feltüntettük” – jelentette ki a cég képviselője.
Laurentiu Moldovan, a Fogyasztóvédelmi Hivatal Hargita megyei központjának magyarul kiválóan beszélő főfelügyelője az MTI-nek nemtetszését fejezte ki amiatt, hogy a sörgyár a jegyzőkönyv félremagyarázásával próbál népszerűségre szert tenni. Hozzátette: a cég elleni feljelentés a csíki sör Noé bárkája című nyereményjátékára vonatkozott. A panaszos azt kifogásolta, hogy a játékszabályokról nem lehet román nyelven tájékozódni. Megjegyezte, a sörgyártó képviselői azt állították, hogy vannak román nyelvű szórólapjaik is, ezeket azonban nem mutatták be.
Laurentiu Moldovan hozzátette, a nyereményjátékot függesztették fel addig, míg be nem mutatják a román nyelvű tájékoztatót is. “Ha két perc múlva van román szórólap, akkor folytathatják a játékot” – jelentette ki a fogyasztóvédő, aki cáfolta, hogy a felfüggesztés általánosan a cég reklámtevékenységére vonatkozna.
(MTI)