Sokat változott egy év alatt az internetes vásárlók érdeklődési köre – derült ki a Grando online áruház felméréséből. Míg tavaly év elején a kanapé volt a legkeresettebb, most a netbook és a gyerekülés a legnépszerűbb.

Továbbra is sokat vásárolnak az autósok, a társaságnál a lökhárító három helyet lecsúszva, még most is a hatodik a toplistán, a kipufogó pedig feljött a tizedikről a hatodik pozícióba.

Bár a legtöbb vásárló még mindig Pest megyében lakik, egyre többet vásárolnak Szabolcs-Szatmár-Bereg és Csongrád megyéből. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is 80 százalékkal nőtt a vásárlás tavalyhoz képest.

Az év első három hónapjában egyébként Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén és Győr-Moson-Sopron megyében is többet vásároltak az internetes áruházban. A társaság adatai szerint a vásárlók 70 százaléka vidéki.

Nemcsak az olcsót keresik

Tavaly a Grandón eladott legdrágább termék egy Sony HD kamera volt, amelyért csaknem egymillió forintot fizetett a vásárló. Ezt egy félmilliós Dell márkájú laptop és egy központi fűtéses kandallókályha követte.

Sok szezonális terméket is vásárolnak. Ilyenkor elsősorban a mobil medencéket, a kerti trambulinokat és a légkondicionálókat keresik többen.

Kosár Magazin – szebbjovo.hu

1367734200