Jakab Péter egy más témában tartott pénteki tájékoztatóján kérdezték arról, hogy sajtóhírek szerint az adóhivatal nyomozása azt állapította meg a Jobbik korábbi plakátkampányainak vizsgálatakor, hogy vélhetően törvénytelenül járt el a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft., mert olyan előnyöket biztosított az ellenzéki pártnak, amely a többi piaci szereplőnek nem volt elérhető. A hatóság szerint 75 millió forintos adókülönbözet keletkezett a cégnél.
Jakab Péter azt mondta, nem tudja, miért kellene válaszolnia egy olyan kérdésre, amely egy magáncégnél folyó adóhatósági vizsgálatra vonatkozik. Nem érti – folytatta – , hogy az “Orbáni Idők” nevű orgánum honnan szerez adóhatósági vizsgálatról jegyzőkönyvet, ez adótitoksértésnek is minősül.
Rögzítette: a Jobbik mindig tételesen elszámolt a plakátkampányának részleteivel, a párt mindig elmondta, mely cégektől hány plakáthelyet vásárolt vagy bérelt, illetve ezért mennyit fizetett és hogy fizetni tudjon, hitelt vett fel.
Hozzátette: arra várnak, hogy az Állami Számvevőszék hajlandó legyen végre lefolytatni azt az ellenőrzést, amely nemrég még annyira sürgős volt, hogy egy éjszakát adott a Jobbiknak a szükséges dokumentumok beszerzésére. Most a december 6-ig zajló ügyészségi vizsgálatra hivatkozva nem hajlandóak átvenni azokat a dokumentumokat, amelyekből kiderülne, a Jobbik szabályszerűen gazdálkodott – közölte.
Jakab Péter azt mondta, a Jobbik a plakátfelületekért piaci árat fizetett, ami nagyságrendileg duplája annak, amit a Fidesz 2010-ben fizetett egyes plakáthelyekért. Megjegyezte, a 2010-es Fidesz-kampánnyal kapcsolatban az is felmerül, hogy HírTV Hirdetésszervező Zrt. semmi nyomát nem látja annak, hogy az akkori költségeket továbbszámlázták a Fidesznek.
Felmerül a kérdés, hogy az akkori 10 200 plakáthelyet ingyen, számla nélkül kapta a Fidesz? Mi az, ha nem adócsalás, tiltott pártfinanszírozás? – tette fel a kérdést, jelezve: az ügyészség azért nem indított vizsgálatot, mert “a sajtóhírek azt nem indokolták”.
Kitért arra is, hogy a piaci ár mindig az eladó és a vásárló megállapodásától függ. Akkor, amikor a Fidesz megalkotta “az alkotmányellenes plakáttörvényt”, pontosan azt mondták, ne legyenek piaci viszonyok Magyarországon, hanem legyen “tervutasításos rendszer”, amelyben majd Orbán Viktor megmondja, mit, mennyiért lehet értékesíteni – közölte.
(MTI)