Volner János, az ellenzéki párt frakcióvezetője csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján úgy értékelt: akkora lett a balhé a CEU ügyében, hogy a kormány meghátrált a reklámadó tárgyalásától, így úgy tűnik, a brutális emelés nem fog bekövetkezni.
Mint mondta, a kormánypárti és az egyre gyakrabban kormányzati hirdetéseket közlő MSZP-közeli sajtó kivételével minden erős médium félt az adónemtől.
A jobbikos politikus szerint a kormány a reklámadót arra használná, hogy a nem kormányzati befolyás alatt álló, magánkézben lévő orgánumok tulajdonosait adópolitikai eszközökkel arra kényszerítsék, hogy megváljanak tulajdonuktól. Ez felfogható egy sajtószabadság elleni támadásnak – tette hozzá.
Volner János felidézte, hogy a 2014-ben bevezetett adónemet az Európai Bizottság megsemmisítette és 20 milliárd forint visszafizetésére kötelezte a kormányt. Ez aránytalan teherrel sújtotta az RTL Klubot, az egyetlen vezető kereskedelmi televíziót, amelyet a kormánynak még nem sikerült megszereznie – fogalmazott.
Kérdésre közölte: az érintettek egyébként is fizetnek közterheket, így pártja indokolatlannak tartja a reklámadót.
Megkérdezték Simicska Lajos nagyvállalkozó és fiának közelmúltbeli nyilatkozatainak stílusáról is. Azt felelte, Orbán Viktornak magának kell tisztáznia “azzal a barátjával, akinek ő maga vágta el nagykéssel a torkát”, ebben a Jobbiknak nincs teendője.
Faggatták a Jobbik plakátkampányának költségeiről is. Kifejtette, hogy annak megvalósításához folyószámlahitelt vettek fel, a plakáthelyekről pedig piaci alapon állapodtak meg.
(MTI)