Staudt Gábor, a párt országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy választási programjukban is szerepelt a Déli pályaudvar megszüntetése, de ezt kellő előkészítettséggel kell megtenni.
Korábban több portál is arról írt, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) elkezdte vizsgálni, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a vasútállomás utas- és vonatforgalmát.
A Jobbik álláspontja szerint ehhez először a pályaudvar-fejlesztés kell, másrészt kéreg alatt ki kellene vezetni a 2-es metrót a Délitől Kelenföldig, a 4-es metrót pedig a budaörsi virágpiacig meg kellene hosszabbítani. Jelezte: ebben az uniós pénzügyi ciklusban jelentős források vannak a vasút és a kötött pályás közlekedés integrálására.
Staudt Gábor azon elvárását is megfogalmazta, hogy a zöldterület nem lehet kevesebb, az ingatlanmutyikat pedig ki kell zárni.
Császárné Kollár Tímea, a Jobbik Komárom-Esztergom és Pest megyei regionális igazgatója is a metróberuházások mellett foglalt állást, s kijelentette: ezek hiányában a kormány “visszakényszeríti” autóikba az agglomerációból érkezőket. Az ellenzéki politikus cselekvési terveket és hatástanulmányokat szorgalmazott.
(MTI)