Ezzel a szlogennel hirdette meg kampányát a Jobbik Hajdú-Bihar megyei Ifjúsági Tagozata mai sajtótájékoztatóján. Céljuk, hogy a fiatalokat közéleti aktivitásra ösztönözzék. Szavaik szerint nem pártkampányt indítanak, hanem általánosságban szeretnék elérni, hogy a fiatalok minél nagyobb arányban menjenek el szavazni a helyhatósági választás napján.

Herpergel Róbert (képünkön balra) önkormányzati képviselőjelölt szerint, ahogy a bulizás és a tanulás természetes velejárója egy fiatal életének, úgy a közéleti aktivitásnak – beleértve a szavazást is – annak kell lennie. Mint mondta: tudjuk nagyon jól, hogy sajnos ennek a generációnak a választási hajlandósága messze az átlag alatt van, ami visszavezethető arra is, hogy a fiatalok problémái nem kerülnek elő a parlamentben sem. Úgy véli: ennek egyrészt a kormány az oka, de az is komoly probléma, hogy fiatalok érdektelenek, csalódottak, közömbösek, így nem helyeznek elég nagy nyomást a mindenkori kormányra. Majd így folytatta: ha ennek a generációnak is legalább az átlagos szintet elérné a választási hajlandósága, akkor az ő problémáikkal is jobban foglalkozna a kormány, és talán az elvándorlást okozó tényezők is megszűnhetnének idővel.

Herpergel a Jobbik Ifjúsági Tagozatának eddigi tevékenységéről is beszélt: számos alkalommal indítottunk már olyan kampányt, ami a fiatalok problémáival foglalkozik, ilyen volt többek között a diákmunkával és a diákhitellel kapcsolatos gondokra való figyelemfelhívás. Céljaikat ismertetve elmondta még: fontosnak tartjuk a nemzeti értékrend ápolását, népszerűsítését, a közösségépítést, de azt is egy állandó feladatunknak tekintjük, hogy a fiatalokban tudatosítsuk, hogy nekik is részt kell venniük a közéletben. Majd ezzel zárta: most sem pártkampányt indítunk, hanem általánosságban szeretnénk elérni, hogy a fiatalok minél nagyobb arányban menjenek el szavazni, hiszen ez a saját érdekük, és a tét nem kisebb, mint a jövőjük.

Molnár Gábor Balmazújváros jobbikos önkormányzati képviselőjelöltje, a nemzeti párt Ifjúsági Tagozatának megyei szervezője a kampánnyal kapcsolatos elképzeléseiket vázolta föl. Ezek szerint a Jobbik kiadványát, a Hazai Pálya könnyed hangvételű ifjúsági különszámát maguk és szimpatizánsaik fogják eljuttatni a fiatalokhoz, de kampányolni fognak az interneten a legnagyobb közösségi oldalon is, ahol hirdetésekkel és posztok sokaságával szeretnék az ő generációjukat megszólítani. Ezzel kapcsolatban hozzátette: a Jobbik IT Facebook-oldala messze kiemelkedik a pártok ifjúsági szervezeteinek oldalai közül, míg nekünk jelen állás szerint közel ötvenezer kedvelőnk van, addig a Fidelitasnak kevesebb, mint hatezer, ami sokat elárul népszerűségünkről.

A személyes megkeresésre is nagy hangsúlyt fognak fektetni a jobbikos ifjak. Molnár Gábor úgy fogalmazott: az nem megoldás, ha a korosztályunk homokba dugja a fejét, mert a politikai döntések mindenképpen érintenek minket, ezért a hátralévő két és fél hétben is folyamatosan azon leszünk tagjainkkal és szimpatizánsainkkal, hogy minél több fiatal figyelmét hívjuk föl a közéleti aktivitás, de különösen a szavazás fontosságára. Végül elmondta még: országosan több sajtótájékoztatót is tartanak majd tagtársaink, de a választás előtti napokra időzítünk egy vicces, de célját tekintve mozgósító matrica-kampányt is.

Kőszeghy-Deczki Anna