A versenyhivatal csütörtöki közleménye szerint a Henkel egy 2014 nyarán sugárzott televíziós reklámjában nem tárgyilagosan hasonlított össze két mosogatószert.
A GVH megítélése szerint a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két termék közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit. A reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold mosogatószer tisztítóhatása – az innovációnak köszönhetően – minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé. Jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak.
A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte egyebek közt, hogy a jogsértő reklámfilm a fogyasztók széles körét érte el, továbbá, hogy a vállalatot az elmúlt öt évben egyszer már elmarasztalta a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.
(MTI)