A közlemény szerint májustól egyetlen piactéren találkozhatnak a hirdetők és a vásárlók. Az OLX.hu május elejéig még él, de ott új hirdetést már nem lehet feladni. Május 9-től az aktív hirdetések szerkesztésének lehetősége is megszűnik, majd a május 11-i hét után csak a Jófogáson lehet hirdetéseket kezelni vagy böngészni közöttük – közölték. Az OLX-es felhasználók kérhetik, hogy eddigi hirdetési fiókjaik egyben kerüljenek át a Jófogásra.
A Jófogás.hu-t működtető norvég Schibsted Media Group februárban jelentette be, hogy megállapodott a dél-afrikai Naspers médiavállalattal annak magyarországi apróhirdetési üzletága, az OLX átvételéről.
A tájékoztatás szerint az elmúlt hetekben elkészült a két oldal összeolvadásának pontos menetrendje: a felhasználókat mindkét oldal folyamatosan tájékoztatja a következő lépésekről, a Jófogás pedig megnövelte az ügyfélszolgálatos munkatársak létszámát a kérdések megválaszolására.
A nyilvánosan hozzáférhető eredménykimutatás szerint a Schibsted Classified Media Hungary Kft. nettó értékesítési árbevétele 2013-ban 62,8 millió forint volt, míg az Allegro Group Kft.-é (ahova az OLX-en kívül más is tartozik) 1,8 milliárd forint a 2014. március 31-ig tartó üzleti évben.
A norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata 2010-ben indította el a Jófogás online hirdetési oldalt, amely hamar piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. A Vaterát és az Árukeresőt működtető rivális Allegro Group – amely a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata – azonban saját verzióval, az Apróddal állt elő az ingyenes online hirdetési piacon, és 2013-ra megszerezte az elsőbbséget. Az Apród márkanevet 2014 áprilisában a nemzetközileg ismert terméknévre, az OLX-re cserélték.
A korábbi közlések szerint a Jófogásnak mintegy 20 alkalmazottja van, illetve az OLX.hu működésének leállása 15 embert érint az OLX.hu-nál, ami létszámleépítéssel is jár.
(MTI)