Szanyi Tibor, az MSZP kampányfőnöke a Világgazdaságnak még csak megtippelni sem tudta, mennyibe kerül a választás, még arra sem vállalkozott, hogy tíz- vagy százmilliós nagyságrendet határozzon meg.

Ennek az az oka, mondta, hogy központilag minimális összeget fordítanak csak erre a célra – főleg óriásplakátokra, rádiós reklámokra –, s csupán az lesz érzékelhető, hogy a kampány ideje alatt kissé nagyobb lesz a kiadásuk, mint a szokásos működés során. A kampány terheit döntően a helyi szervezetek állják. De nekik sem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, hiszen a választókkal történő személyes találkozások nem kerülnek pénzbe. A szocialisták ugyanis – mint Szanyi fogalmazott – a politikájukkal, s nem kampányeszközökkel akarnak sikereket elérni.

A Jobbik maximum 130 millió forintot költ a választásra. A pénz legnagyobb részét a képviselő- és polgármesterjelöltek kapják meg. 2200-2300 Jobbik-színekben induló egyéni jelöltjük lesz, rajtuk kívül lesznek még listások, illetve vannak a függetlenként, de jobbikos támogatással indulók. Ők saját szórólapra, plakátra, hirdetésre, lakossági fórumra stb. fordíthatják a pénzt. Ezenkívül központilag intézik az óriásplakátokat (körülbelül feleannyi lesz, mint az országgyűlési kampányban), a tv- és rádióreklámokat, illetve egy országos, minden háztartásba eljutó szórólap legyártását. A kampánypénzt szinte teljes egészében állami támogatásból fedezik. Adományokból (átutalások, befizetés sárga csekken) mintegy kétmillió forintra számítanak.

Az LMP körülbelül százmillió forintot fordít a kampányra, ez tartalmazza azt a 40-50 millió forint hitelt is, melyet hamarosan felvesznek, ez utóbbiból egyébként korábbi adósságaikat is törlesztik.

A Fidesz nem válaszolt a Világgazdaság kérdésére.

Forrás: VG.hu