Papp László elmondta: már tavaly jelezték Seszták Miklósnemzeti fejlesztési miniszternek a város északi részén élők súlyos problémáját az ott áthaladó 20 tonnás járművek forgalma miatt.
Két lehetőség kínálkozott: az útdíjrendszer szabályozása, aminek következtében magasabb lett volna az útdíj, mint az autópályán. A másik alternatívaként a túlsúlyos szerelvények kitiltása merült fel. Naponta 8000 gépjármű halad át a városrészen, amelyből 500-600 a túlsúlyos gépjármű, ami a reggeli csúcsidőben torlódást, illetve jelentős zaj- és környezeti ártalmakat okoz – közölte. A nehéz gépjárművek forgalmára az útszakasszal párhuzamos M35-ös autópályát kínálják fel alternatívaként a Debrecent elkerülő úton. Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő az elmondottakat azzal egészítette ki, hogy kezdeményezik a polgári csomópont megépítését, amit a szocialista kormányok elmulasztottak, helyette egy kihasználatlan pihenőparkot alakítottak ki.
(MTI)