A tájékoztatás szerint a Főgáz a Tigáztól mintegy 1,2 millió – az egyetemes szolgáltatásban vételező – földgázfogyasztót vett át. Az érintett fogyasztóknak nem volt teendőjük, műszaki beavatkozásra nem volt szükség – hangsúlyozta az ENKSZ.
A nemzeti közműszolgáltató közölte: az átadás-átvételi folyamat a szolgáltatás minőségét, zavartalanságát és folyamatosságát nem befolyásolta, a szolgáltatók továbbra is szorosan együttműködnek.
Október 1-jétől Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye lakosságát, valamint a Tigáz korábbi egyetemes szolgáltatásban vételező egyéb fogyasztóit már a Főgáz látja el.
Az ügyfelek és a Főgáz között automatikusan létrejött a határozatlan idejű szerződés, a csoportos beszedési megbízások is átkerültek a Tigáztól, a szolgáltatóváltás kapcsán nem volt szükség mérőcserére, leolvasásra vagy más műszaki beavatkozásra.
A szolgáltatóváltással a földgáz ára nem változott, a Tigáztól érkezők az első Főgáz-számlát legkorábban novemberben kapják kézhez, mérőállást diktálni pedig október 27. és november 9. között nyílik lehetőségük a Főgáz ügyfélszolgálati csatornáin keresztül.
A fogyasztók a Tigáztól hamarosan végszámlát kapnak, aki eddig is diktálás, vagy részszámlázás alapján fizetett, továbbra is ezekben az elszámolási módokban maradt. Az az ügyfél, aki eddig csoportos beszedési megbízással egyenlítette ki a számláit, nem fog változást tapasztalni, aki egyedileg szokta utalni a számláit, annak figyelnie kell arra, hogy a Főgáz bankszámlaszámát adja meg kedvezményezettként – hívja fel a figyelmet közleményében az ENKSZ.
A Tigáznak előre kifizetett részszámlák esetleges többletösszegét a szolgáltatóval történő elszámolás után a befizetők visszakapják, amennyiben egy felhasználási hely a Tigáztól tartozás miatt kikapcsolt felhasználási helyként került át a Főgázhoz, a felhasználó akkor kérheti majd a visszakapcsolást, ha a Tigáznál rendezte a tartozást – közölte az ENKSZ.
A Tigáz MTI-hez eljuttatott hétfői közleményében hangsúlyozza: az ügyfélszolgálati irodák hálózata és működése a szolgáltatóváltást követően a 2016. október 1. és december 31. közötti időszakban módosul. Debrecenben, Nyíregyházán, Szolnokon, Egerben és Salgótarjánban a Tigáz korábbi ügyfél-szolgálati irodáinak működtetését átveszi a Főgáz, a továbbiakban ezekben az irodákban intézhetők a Tigázzal és a Főgázzal kapcsolatos ügyek. Budapesten, Miskolcon és Érden a két szolgáltató ügyfélszolgálati irodái külön-külön, január 1-jétől azonban csak a Főgáz ügyfélszolgálati irodái működnek tovább.
(MTI)