Valószínűleg leszállás közben “nem működött a repülőgép fékrendszere, illetve irányíthatatlanná vált”, ezért a két pilótának katapultálnia kellett, mert ilyenkor nagy a veszélye, hogy valamivel összeütköznek, és még nagyobb baj történik – mondta Murguly Gusztáv az M1 aktuális csatorna Híradójának.
Mészáros László, a Magyar Repülőszövetség elnöke ugyancsak az M1 Híradójának elmondta: a katapultálás nagyon bonyolult folyamat, másképp kell végrehajtani nagy, közepes magasságban, vagy közvetlenül a földről.
A korszerű repülőgépek olyan katapulttal rendelkeznek, amely működtethető a földről, álló helyzetből is, és a katapultálás után sikeresen földet tud érni a pilóta – tette hozzá.
A Magyar Honvédség Gripen típusú vadászgépe földet érés után túlfutott a kifutópályán kedd kora délután a Prágától keletre fekvő Cáslav katonai repülőtéren, a két pilóta katapultált – közölte a Honvédelmi Minisztérium (HM) az MTI-vel, hozzátéve: a személyzet a biztonsági protokollnak megfelelően döntött a katapultálás mellett, a pilóták nem sérültek meg.
(MTI)