Horváth Tihamér 16 éve ül kamion volánja mögött s járja Európát. Négy éve vásárolt egy egyedi kamiont, amelyet még egyedibbé tett festésével.


 
A Volvo 2007-ben ünnepelte nyolcvanadik születésnapját, ennek tiszteletére kiadtak egy limitált szériát. A limitált széria javarészt felszereltségében különbözött a hagyományos típustól, kényelmi megoldásokat, bőr belsőt, és többek közt az ezüst színű fényezést tartalmazta a születésnapi csomag. A 35 éves, hosszúperesztegi Horváth Tihamér ekkor vásárolt magának egy vontatót (a kamion, pótkocsi nélkül), amely már a gyárból való kigördülésekor egyedi volt.

– Nem szerettem volna ezüst színű kamiont, ezért kértem a magyarországi Volvo képviselet főnökét, hogy próbáljon nekem „szerezni” egy limitált szériás modellt, lehetőleg más színben. Kisebb-nagyobb ügyintézést követően a gyár beleegyezett a módosításba, és egy hagyományos gyártósori, de fekete modell fülkéjét szereltek fel a limitált csomaggal. Így jelenleg ez a világon az egyetlen gyári, de nem ezüst színű, FH16 660-as jubileumi modell – mondta el Tihamér, aki elárulta, hogy a limitált széria alapfelszereltségébe tartozott a kávéfőző, a mikrohullámú sütő, a követő radar (a kamion az előtte haladó járművet követi megadott távolsággal, lassítva, gyorsítva s ha kell fékezve, a megadott tartományokon belül). Továbbá sávelhagyásra figyelmeztető biztonsági rendszer, álló-klíma is járt a járművel, amelynek 16 ezer köbcentiméteres, 660 lóerős motorja van.

A kamiont még különlegesebbé a fényezése teszi, Tihamér elvitte a kamiont a Balaton Painting Studióba, ahol két hónap alatt elkészült a lenyűgöző, hunokat ábrázoló „ruha”, a kasztnira.

 

– Magyarság-lelkületű vagyok, büszke vagyok a történelmünkre, őseinkre, ezért is ezt festettem a kasztnira. Nagyon sokan megnézik, dicsérik a fényezést, s nem csak a kollégáim. Persze vannak irigyek is, illetve olyan emberek, akik nem tetszésüket nyilvánítják ki, de hát ízlések és pofonok. Véleményüket jelentősen ellensúlyozza az a sok-sok olyan pillanat, amikor egy benzinkúton arra megyek vissza a kamionhoz, hogy fotóztatják magukat vele, autópályán is sűrűn látom az előttem haladó autók ablakában a kamionra irányuló fényképezőgépeket, intenek, jó érzés – mesélte Tihamér.

 
– Sok kamionon látunk ilyen-olyan festményeket, jegesmedvéket, indiánokat, de én úgy gondoltam, hogy akkor már legyen olyan, ami kapcsolódik hozzánk, magyarokhoz. Ezért is a sok-sok motívum. A kamion frontján lévő fenti felirat sok mindenkit megfog: „A magyarok nyilaitól ments meg, uram minket!” – s természetesen a kamionon szerepelnek is a legendás hátrafelé nyilazó lovasok, de megtalálható rajta még a hét vezér, a rovásírás ábécéje, Hunor és Magor a csodaszarvassal, a Turulmadár, a négy szürkemarha vontatta mozgójurta és a Kárpátok bércei is – fűzte hozzá.

 
Egy ilyen kamiont viszont rendszeresen meg kell alaposan tisztítani, Tihamér ezt fuvaronként teszi meg, ilyenkor 4-6 órát tölt a vontató tisztításával, a felnik polírozásától a kamion tetejének szárazra törölgetéséig, kamionjára időt s pénzt nem sajnál. Ezért is van az, hogy már számos kamionos újság bemutatta őt olvasóinak, szerepelt a Volvo magazinban, sőt, a gyártó által szervezett találkozón legutóbb (Hungaroringen), ki is állították Tihamér kamionját.

– Sok év tapasztalata mondatja velem, hogy megbízható, kényelmes vontatók ezek, amellett, hogy a gyár nagy figyelmet fordít a környezettudatosságra. Mostani kamionjainak nagy részét úgy készítik, hogy az a szolgálati idejének letelte után újrahasznosítható legyen. Több mint 90 százalékát felhasználják a kamionból kinyert anyagoknak, ezzel is kevésbé terhelve a környezetet. Az én kamionom például automata váltóval szerelt, ami azt jelenti, hogy a 16 sebesség közül (amit akár manuálisan is kapcsolhatnék), mindig a legoptimálisabbat választja ki a vontató. Ez azt jelenti, hogy mindig a megfelelő terhelést, erőt adja a motor le, így gazdaságosabbá téve az üzemanyag-fogyasztást is. Ez a kamion a környezetért, az emberért és a munkáért van. Ezek után ki ne szeretné?! – jegyezte meg Tihamér.

Vasnépe.hu – rovatmagazin.hu