Tavaly 217 milliárd forintot tett ki az online kiskereskedelem, ami a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka – írja az eNET. A szakértők a 2014-2018-as időszakra további, gyorsuló ütemű növekedést várnak.
A közlemény szerint 2014-ben is több új, nagy szereplő jelent meg a piacon, amelyek jelentős forgalmat bonyolítanak le. Emellett a vásárlási szokások átalakulása, az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése is szerepet játszik az erőteljesebb növekedésben.
Az online kiskereskedelemben a 2014-es év egyik legnagyobb eseményének a magyarországi webáruházak Black Friday keretében meghirdetett akciói számítottak – írja az eNET, hozzátéve: csak ezekhez kötődően körülbelül 2,3-2,7 milliárd forintos forgalmat generáltak a webáruházak.
A várhatóan 2015 márciusától bevezetendő vasárnapi zárva tartás esetében kulcskérdés, hogy tudnak-e ebből profitálni az e-kereskedők és magukhoz tudják-e csábítani a vasárnapi vásárlókat – olvasható a tájékoztatásban.
(MTI)