Dúró Dóra, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón példaként említette, hogy az angol nyelv tanulását mindenki előtt elérhetővé tennék kis csoportokban, kommunikációs központú oktatással.
A Jobbik politikusa szerint erre azért is szükség lenne, mert egy OECD-felmérés szerint Magyarországon tovább romlott a szegény gyermekek oktatási rendszeren keresztüli felemelkedésének esélye.
Kiemelte, a magyar oktatási rendszer 2006 óta egyre kevésbé tud segíteni a legrosszabb anyagi helyzetben élő magyar diákoknak, átlagosan pedig már 100 szegény gyermekből csak 14 tud jó tanulmányi eredményeket elérni, aminél csak két ország teljesített rosszabbul az OECD-tagállamok közül.
Dúró Dóra aggasztónak nevezte továbbá, hogy átlagosan minden negyedik 15 éves magyar fiatal funkcionális analfabéta, vagyis nem érti, amit olvas.
A Jobbik ezen az alapfokú oktatási rendszer megerősítésével segítene, továbbá a hatékonyság növelése érdekében lehetővé tenné, hogy az önkormányzatok ismét fenntartásba vegyenek iskolákat – tette hozzá.
(MTI)